dinsdag 3 juni 2014

TAG: Als ik een... was, dan was ik een...

Het is een beetje een ingewikkelde titel, maar ik vind het een hele leuke tag. Ik ontdekte het eigenlijk een hele tijd geleden, op een blog van een vriendin. Helaas is ze gestopt met bloggen en heeft ze haar blog verwijdert. Vanochtend dacht ik er in een helder moment opeens aan (want ja, ik heb heldere momenten) en ik had er gelijk zin in: so let's go!

Als ik een kleur was, dan was ik blauw.
Ik weet eigenlijk niet helemaal waarom ik blauw zou zijn. Blauw is mijn favoriete kledingkleur, omdat het letterlijk overal bij past. Ik denk dat ik blauw zou zijn omdat het de kleur van de zee is en omdat blauw zowel vrolijk als boos kan zijn. Blauw kan zich verstoppen in een schaduw maar ook voor andere kleuren staan. En hoe vaker ik het woord blauw typ, hoe raarder het wordt.

Als ik een dier was, dan was ik een paard.
De cliché, ik weet het. Maar ik denk het serieus. Ik hou ervan om te rennen en lekker door het de natuur heen te crossen, maar tegelijkertijd wil ik er wel mooi uitzien. Precies zoals een paard dus.

Als ik een bloem was, dan was ik een rozenbottel.
Het is de geur oke, de geur. Altijd als ik naar school fiets kom ik lang een weg met alleen maar rozenbottels. Als ik die geur ruik en al die mooie bloemen zie moet ik gelijk aan vakantie denken. Dat komt omdat wij in de jachthaven waar wij zeker 6 jaar hebben gelegen met onze boot ook heel veel rozenbottels hadden en op de Duitse waddeneilanden ook. Altijd als ik nu dus deze geur ruik, droom ik heerlijk weg.

Als ik een land was, dan was ik Zwitserland.
Zwitserland heeft veel kanten: de kant die van de winter houdt en volop geniet van het skiën, de kant die dol is op de zomer en heerlijk bruin wordt en veel groen heeft, de kant met grote meren en rivieren en de kant met hoge bergen. Allemaal dingen die ik heerlijk vind. Ik ga al heel lang op skivakantie in het schattigste dorpje van Zwitserland, en ik ben al helemaal in love...



Als ik een merk was, dan was ik Maison Scotch. 
Doe maar duur, I know. Maison Scotch is geweoon mijn favoriete merk omdat het stoer en classy at the same time is. Ik denk dat ik dit merk zou zijn omdat ik die hele stoere kan het, met rugby, maar eigenlijk ook best wel girly met rokjes en bloesjes.

Als ik een liedje was, dan was ik The Draw - Bastille// O - Coldplay
Vooral van O heb ik op dit moment echt het gevoel dat de tekst over mij gaat. Het stukje 'maybe one day I'll fly next to you' vind ik eigenlijk het mooiste, omdat dat met echt doet denken aan mijn droom, dat ik meewil met dat schip (vorige vorige vorige blogpost). The draw vind ik echt prachtig. Het heeft die hele rustige kan aan het begin, wat agressief over kan komen, maar daarna ontpopt het lied zich heel triomfantelijk en ik vind het gewoon geweldig!


Als ik een Disney figuur was, dan was ik Merida.
Nee, ik heb geen grote bos met rode krullen, al komen de sproeten nog best in de buurt ;) Ik heb ook momenten dat ik mijn ouders en broertjes wel kan wurgen, maar ik hou nog steeds van ze (#puber). Maar vooral vind ik haar personaliteit geweldig. Ze is stoer, houdt van boogschieten en rijdt paard in een jurk. Als ik een Disney figuur zou zijn, was ik definitely Merida.

Als ik een seizoen was, dan was ik de lente.
Zon, regen en sneeuw. Perfect isn't it? Mijn tweede keus zou absoluut om de zomer vallen, maar ik kan de sneeuw nooit helemaal loslaten. Daarom is de lente een perfecte tussenkeuze.

Als ik een weerstype was, dan was ik zonnig. 
Natuurlijk, ik heb ook wel eens mijn momenten van extreme depressie, maar mensen kennen mij eigenlijk het meest als een lachend iemand, dus daarom denk ik dat ik de zonnig zou zijn.


Als ik een fantasy figuur was, dan was ik een zeemeermin.
Het lijkt me geweldig om snel door het water te kunnen schieten. Het lijkt me wel een beperking dat je geen benen hebt etc. maar als je het zat bent kan je altijd nog  Ariël 2.0 worden.

Volgens mij is hieruit wel een beetje duidelijk geworden wie ik ben. Ik vond het heel leuk om te doen omdat je heel er na moet gaan denken over jezelf. Ik vond het vooral moeilijk om te bedenken welke kleur ik was. Fijne dinsdag!

Liefs,
Annemarijn


Geen opmerkingen:

Een reactie posten