maandag 16 juni 2014

Doesburgse hanzefeesten

Ja sorry ik weet het. Stalkers kunnen nu zien waar ik woon. Het is niet zo dat ze dat al konden weten, maarja. Ik woon in het prachtige Doesburg. Nee, ik overdrijf niet. Het is hier gewoon prachtig. Doesburg is een lief, klein plaatsje aan de Ijssel met een middeleeuwse binnenstad en veel groen. Tot zover mijn verkooppraatje. Van het weekend waren hier de hanzefeesten. Dat is het grootste feest in Doesburg, het wordt elk jaar gehouden. Het is mijn favoriete feest. Tijdens de hanzefeesten wordt Doesburg omgetoverd tot een middeleeuws dorp. Veel mensen (Dit jaar ruim 500!) lopen rond in ouderwetse kleding. Er zijn kraampjes, oude ambachten, spelletjes, muziek, een middeleeuwse modeshow en natuurlijk veel lekker eten. Ik had natuurlijk ook een kostuum aan, dus ik heb daar van kwart voor 10 's ochtends tot 5 uur 's avonds rondgelopen, en ik kan je vertellen: daarna was ik bekaf. Mijn voeten deden onwijs veel pijn, want het zooltje van mijn ballerina's bleek niet dik te zijn. Ik  vond het wel de moeite waard, daarom heb ik voor jullie de leukste foto's verzameld! Have fun! Kom volgend jaar zeker langs als je in de buurt bent!









Ik had helaas niet heel veel foto's gemaakt. Mijn broertje ging met mijn camera aan de haal... Anyway omg het is bijna vakantie! Ik hoef nog maar 2 weken en 1 dag, en dan is school over! Echt halleluja!

Liefs,
Annemarijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten