maandag 26 mei 2014

School at sea

Heb jij wel eens iets wat je heel graag wil? Ik dacht dat ik het had, maar toen ontdekte iets wat ik echt graag wilde.
Het begon allemaal afgelopen vrijdag. Vanuit mijn lokaal zag ik een poster hangen waar heel groot 'school at sea' opstond. Zoals je misschien hebt gelezen weet je dat wij een boot hebben, dus dit leek me in één woord geweldig. Zodra ik die middag thuis was ben ik meteen naar boven gesneld om mijn laptop open te doen en het op te zoeken. Sindsdien heb ik allemaal filmpjes opgezocht, reisverslagen gelezen en de hele site doorkruist. Ik heb alleen maar een paar kleeeeine probleempjes. Oké om eerlijk te zijn zijn de problemen redelijk groot. Als eerste moet ik in 4VWO zitten. Niet zo een heel groot probleem aangezien ik in 3GYM zit, wat eigenlijk hetzelfde is, maar het gaat om cijfers. Om van 3 naar 4 te komen moet ik , ja mensen nu komt de hogere wiskunde, overgaan! En ik weet niet of dat gaat lukken. Ik vind dit jaar heel erg moeilijk. Er zijn heel veel beta-vakken (wiskunde, scheikunde, natuurkunde, economie etc.) en wat minder alfa (Talen). Zoals je misschien kan raden ben ik nogal een alfa-meisje, dus daarmee heb ik nog wel eens problemen. Ik werk er hard voor, dus ik hoop met heel mijn hart dat ik overga. Daarna komt de tweede hindernis: de motivatie. Om je aan te melden voor SAS moet je een motivatie schrijven of maken. Ik heb al verschillende motivaties gelezen op sites en via filmpjes op youtube en ik heb zelf een heel leuk en origineel idee bedacht, maar ik heb altijd het gevoel dat het niet goed genoeg is. Op een een of andere manier geloof ik niet dat ik uitgekozen kan worden bij zoiets. Ik weet het, ik moet wat meer zelfvertrouwen hebben. Ik hoop het zo. Als je wordt uitgekozen moet je op een selectieweekend komen. Daar ben ik dan nog het meest bang voor. Dat je motivatie uitgekozen is, maar dat je na het selectieweekend afvalt.
Ik heb er veel over nagedacht en ik heb ook besloten het allemaal over me heen te laten komen. Ik ga me laten meevoeren door deze hopelijk heerlijke rollercoaster.
Oja, misschien moet ik uitleggen wat School At Sea is. Let's keep it short. 34 leerlingen gaan 6 maanden met een Tall Ship ( een hele grote zeilboot) naar het Caribisch gebied. Onderweg stoppen ze op allerlei plaatsen maar je lessen gaan gewoon door. De toetsmomenten en de vakken die je volgt worden geregeld met je school thuis, zodat je gewoon nog steeds gelijkloopt. Het lijkt mij een geweldig avontuur en ik hoop dat mijn droom uitkomt.

Liefs,
Annemarijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten